همشهری آنلاین - سپیده بهکام: ارزش دستور خریدهای صادر شده برای سهام تایدواتر روز دوشنبه 9 اردیبهشت 87 باز هم از سایر شرکت‌های حاضر در بورس بیشتر شد و این شرکت در جدول تقاضا به مقام اول رسید.

در این روز 151 نفر به کارگزاری‌ها مراجعه کردند تا برای خرید 1.3 میلیون سهم این شرکت به ارزش 9.54 میلیارد ریال اقدام کنند.[مفاهیم پایه بورس: کارگزار بورس]

همچنین 211 نفر امروز در مراجعات خود به کارگزاری‌ها تقاضای خرید 1.9 میلیون سهم دارویی سبحان به ارزش 7.8 میلیارد ریال را داشتند.

سایپا نیز امروز در ردیف سوم جدول تقاضا ایستاد در این روز دو دستور خرید برای حدود 3.15 میلیون سهم این شرکت به ارزش 6.44 میلیارد ریال صادر شد.

در سوی مقابل بازار امروز بیشترین حجم عرضه مربوط به سهام چادرملو بود. در این روز 167 تقاضای فروش برای حدود یک میلیون سهم این شرکت به ارزش 11 میلیارد ریال در سیستم‌های رایانه‌ای کارگزاری ‌ها ثبت شد.

صدور 185 دستور فروش برای 1.2 میلیون سهم پتروشیمی اراک به ارزش 6.2 میلیارد ریال این شرکت را در ردیف دوم جدول عرضه قرار داد و سرمایه‌گذاری بوعلی هم به مقام سوم در این جدول رسید.

در نتیجه مبادلات این روز شاخص بورس (قیمت و بازده نقدی) 15.7 واحد افت کرد و به 36 هزار و 263 واحد رسید. سرمایه‌گذاری امید بیشترین تاثیر را در روند کاهش شاخص داشت.
شاخص عملکرد تالار اصلی هم در این روز 14.63 واحد افت کرد و به 8 هزار و 898 واحد بازگشت.

اما در مقابل شاخص عملکرد تالار فرعی با افزایش 10.26 واحدی مواجه شد و تا 11 هزار و 205 واحد واحد بالا رفت.

طی داد و ستدهای این روز قیمت سهام الکتریک خودرو شرق بیش از سایر شرکت‌ها افزایش روبرو شد.  نماد این شرکت به دنبال اعلام درآمد واقعی هر سهم و ارائه صورت‌های مالی سال 86 امروز باز شد.

قیمت سهم آذریت هم در بین شرکت‌های بورسی بیشترین کاهش را طی معاملات امروز تجربه کرد.

کد خبر 50203

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز